Díky platformě Kofax zpracuje Letiště Praha 3× více dokumentů než dříve a data míří do SAPu bez chyb.
Stovky dodavatelů, tisíce faktur, hodiny stereotypní práce
Finance, investice, personalistiku a další firemní procesy řídí Letiště Praha už dlouhá léta přes SAP. Společnost má tento robustní ERP systém nastavený na míru a zaměstnanci napříč odděleními jsou na něj zvyklí.
Zaměstnanci také běžně pracují se softwarem od Kofaxu, který firmě pomáhá v boji se záplavou papíru. Do roku 2017 však Letiště Praha využívalo Kofax pouze jako nástroj k přeměně papírových dokumentů do elektronické podoby.
Pokaždé, když do firmy dorazila pošta s fakturou nebo dodacím listem, tak ji:
- zaměstnanci roztřídili,
- označili dokument čárovým kódem,
- naskenovali,
- data manuálně přepsali do SAPu,
- příslušný manažer v SAPu doklad schválil,
- vydal pokyn k proplacení
- a doklad putoval do archivu.
Pokud faktura přišla v elektronické podobě, odpadlo skenování. Zaměstnanci však stále manuálně přepisovali položky do SAPu. Proplácení dokladů kvůli tomu:
- trvalo zbytečně dlouho,
- docházelo při něm k chybám
- a zaměstnanci neměli kapacitu na práci s přidanou hodnotou.
„Letiště Praha bylo v situaci, kdy dobře provedená automatizace rozváže zaměstnancům ruce. Z našich zkušeností je vhodným ukazatelem objem dokumentů. Pokud společnost zpracovává 10 tis. faktur ročně, opravdu není na co čekat. Automatizací firma totiž ušetří stovky hodin práce.“
— Tomáš Dolejš, CEO INFOMATIC
Další bolístka: dokumenty personálního oddělení
Množství dokumentů, se kterým se oddělení back office Letiště Praha potýkalo, ještě zvyšovala personální agenda, kam spadaly např.:
- pracovní smlouvy,
- mzdové výměry,
- smluvní dodatky,
- propustky k lékaři,
- doklady o školení BOZP
- nebo bezpečnostní povolení související s fungováním letiště.
„Více než 2 000 zaměstnanců, fluktuace, klasická pracovněprávní legislativa, přísné bezpečnostní předpisy. To všechno vedlo k tomu, že Letiště Praha potřebovalo digitalizaci i pro HR oblast,“ vzpomíná Dolejš.